Definitieve claim inmiddels vastgesteld!

Kwaliteit en een goed gevoel, daar draait het om. Dave heeft in het voorjaar van 2015 zijn hypotheek overgesloten en zat met een aantal twijfels. In februari 2016 kwam Stichting Hypotheekclaim in het nieuws en heeft hij de website bezocht.
Na 3x Ja op de test op Hypotheekclaim.nl heeft hij zich aangemeld en alle stukken laten doornemen. De indicatieve schade bleek in de tienduizenden euro’s te lopen. De stichting zal namens Dave gaan procederen.

 
“Het uit te keren geld is natuurlijk welkom, maar niet de hoofdreden om dit in de openbaarheid te brengen” aldus Dave.
 
“Mijn ervaring is dat een adviseur vanuit zijn vakgebied spreekt, dat is niet dezelfde taal die ik spreek. Maak de materie begrijpbaar in lekentaal en biedt actief de gelegenheid om vragen door te nemen. De mogelijkheid om vragen te stellen en meer uitleg te krijgen was in mijn ervaring heel gelimiteerd. Als gesprekspartner voelde ik mij niet serieus genomen en er werd vrij vluchtig aan mijn bezwaren en vragen voorbijgegaan. De informatie op basis waarvan ik mijn besluiten heb genomen voelde behoorlijk beperkt.”
 
De woorden van Dave sluiten aan bij de doelstellingen van Stichting Hypotheekclaim:
1. Bescherming tegen foutieve en onvolledige informatie bij het af- en oversluiten van een hypotheek;
2. Het stoppen van verkeerd oversluiten van hypotheken;
3. Het verbeteren van de kwaliteit van het hypotheekadvies
4. Het claimen van schade voor huiseigenaren die hun hypotheek niet optimaal hebben kunnen vernieuwen.
 
Dave stelt: “Ik vind het belangrijk dat er maatwerk wordt geleverd, dat alles goed is doorgesproken en dat gemaakte afspraken stipt worden nageleefd. Het afsluiten van een hypotheek is een grote beslissing die lange tijd invloed zal hebben op mensen en hun gezin. Daar moet je je goed bij voelen.”


Alle reviews